Dan projekta u osnovnoj školi
Dan njemačkog jedinstva slavio se i u našoj osnovnoj školi.
Učenici 4. razreda imali su zadatak predstaviti i informirati ostale učenike o ovom posebnom danu. Nakon što smo pogledali film, uslijedilo je predstavljanje knjige te kratka rasprava o ovom događaju. Učenici su saznali puno novih informacija, a posebno su sretni što je Njemačka, u današnje vrijeme, ujedinjena država.
Dan projekta, 6. razred
Na Dan njemačkog jedinstva 6. je razred bacio pogled unatrag u povijest SRNj-a i DDR-a. Na brojevnu crtu kronološki su unijeli događanja te su istu nadopunili plakatima o Berlinskom zidu i njemačkom ujedinjenju. U drugom dijelu projektnog dana kombinirali smo Lions Quest (tema: Odgovorno postupanje) s temama iz svakodnevice i događajima iz tih dana. Sveukupno je projektni dan na temu njemačkog jedinstva bio vrlo uspješan te je bio i zabavan jer su nam i učenici 10. razreda uspješnom izložbom uspjeli pokazati kako osjećaji mogu djelovati na stvaranje povijesnih događaja te kako ljude mogu „zavesti“ da se na određeni način ponašaju.
Dan projekta, 7. razred
Nakon što su učenici odgledali film ,,Good Bye Lenin“ diskutirali su o filmu. Poslije su učenici izabrali teme za prezentacije vezane za pad njemačkog zida, DDR itd. te su u grupama izradili prezentacije. Na kraju je svaka grupa predstavila rezultate u obliku PowerPoint prezentacije.
Dan projekta, 8. razred
ZA BERLIN BEZ ZIDA,
ZA NJEMAČKU BEZ TENKOVA,
ZA EUROPU BEZ GRANICA
Arne Hartig, zaposlenik njemačkog veleposlanstva u Zagrebu, doživio je posljedice pada Berlinskog zida kao 11-godišnjak prije 30 godina. Ovdje nam opisuje što je doživio …:
“U vrijeme pada zida imao sam jedanaest godina i živio sam u Schrammberg-u u Baden-Württemberg-u, u Saveznoj Republici Njemačkoj. To je relativno daleko od bivšeg DDR-a, zbog čega nisam imao puno iskustva s istokom i tim načinom života, osim što sam jednom bio na jednodnevnom izletu u istočnom Berlinu, a potom jednom vlakom putovao do svoje rodbine u zapadnom Berlinu kroz istočnu Njemačku. Međutim sam već time bio svjestan velikih razlika u životnom standardu između zapadne i istočne Njemačke.
Dan pada zida nismo proveli na poseban način. Unatoč tome, svi smo samo gledali s nevjericom televiziju kada su vijesti objavljene! Odjednom, s jednog trenutka na drugi, su se našim životima ponudile toliko više prilika!
Što se tiče poznatog prijelaza granice, nažalost, ne mogu puno ispričati zato što smo živjeli daleko od DDR-a. Vidjeli smo ljude na TV-u, koji su prešli granicu puni radosti. No i ja sam imao priliku doživjeti ukidanje kontrola. Npr. kada smo nešto kasnije napravili biciklističku turu iz zapadnog Berlina u Potsdam (u bivšem DDR-u). Zapravo je općenito bio slučaj da je vrijeme pada zida te razdoblje nakon toga prošlo vrlo mirno. Kritizirao bi samo jednu stvar : mnogo ljudi se nije uspjelo snaći u novom stilu života. Ujedinjenje je također došlo neočekivano. Zbog toga ljudi još danas glasaju za ekstremističke stranke, npr. AfD, pogotovo na istoku, ne razmišljajući o daljnjim posljedicama. Uz to, ,,novim” saveznim pokrajinama također treba dati više financijske i ekonomske podrške, kako bi se izjednačio životni standard u oba dijela Njemačke. Premda je to već učinjeno, ja bih se i za to zalagao!“
Unatoč problemima i euforiji o kojoj nam je gospodin Hartig pričao, još uvijek se dobro sjeća jednog detalja:
“Moj prvi suvenir s istoka nakon pada zida? Zbirke notnih zapisa za moju flautu! U istočnoj Njemačkoj njih se moglo kupiti po povoljnoj cijeni i dobre kvalitete! “
Dan projekta, 9. razred
Politiku i gospodarstvo svi već napamet znamo, pa se zbog toga 9. razred bavio svakodnevnim životom i slobodnim vremenom u istočnoj i zapadnoj Njemačkoj. Nakon provedene ankete među zaposlenicima obje škole gdje je tko “tada” živio, imali smo čast i zadovoljstvo čuti iskustva iz prve ruke. Naša svjedokinja, gospođa Blumenstein, nam je ispričala zanimljive priče i strpljivo odgovorila na brojna (ponekad čudnovata) pitanja. Učenici su dobili uvid u drugu stranu i naučili brojne nove stvari. Od srca se zahvaljujemo gospođi Blumenstein i već se bacamo na posao planiranja idućeg dana jedinstva.
Dan projekta, 10. razred
Dan projekta, 11. i 12. razred
Razredi 11 i 12 proveli su projektni dan u gradu, gdje su kao prvo upoznali, a zatim i analizirali nekoliko spomenika. Nakon toga, učenici su dobili novi zadatak – uz pomoć jednostavnih materijala konstruirati/stvoriti model spomenika na temu „Dan njemačkog jedinstva“. U tome su bili vrlo uspješni (vidi dva primjera na donjim slikama).