Srdačno pozivamo Vas i Vaše dijete na naš Dan otvorenih vrata u dječjem vrtiću i školi, 21.03.2024. od 17:00 sati!

Objava

Dan projekta “Dan njemačkog jedinstva”

Dan projekta u osnovnoj školi

Dan njemačkog jedinstva slavio se i u našoj osnovnoj školi.

Učenici 4. razreda imali su zadatak predstaviti i informirati ostale učenike o ovom posebnom danu. Nakon što smo pogledali film, uslijedilo je predstavljanje knjige te kratka rasprava o ovom događaju. Učenici su saznali puno novih informacija, a posebno su sretni što je Njemačka, u današnje vrijeme, ujedinjena država.

 

 projekttag gs iv

Dan projekta, 6. razred

Na Dan njemačkog jedinstva 6. je razred bacio pogled unatrag u povijest SRNj-a i DDR-a. Na brojevnu crtu kronološki su unijeli događanja te su istu nadopunili plakatima o Berlinskom zidu i njemačkom ujedinjenju. U drugom dijelu projektnog dana kombinirali smo Lions Quest (tema: Odgovorno postupanje) s temama iz svakodnevice i događajima iz tih dana. Sveukupno je projektni dan na temu njemačkog jedinstva bio vrlo uspješan te je bio i zabavan jer su nam i učenici 10. razreda uspješnom izložbom uspjeli pokazati kako osjećaji mogu djelovati na stvaranje povijesnih događaja te kako ljude mogu „zavesti“ da se na određeni način ponašaju.

projekttag kl 6

 

projekttag kl 6 v

 

Dan projekta, 7. razred

Nakon što su učenici odgledali film ,,Good Bye Lenin“ diskutirali su o filmu. Poslije su učenici izabrali teme za prezentacije vezane za pad njemačkog zida, DDR itd. te su u grupama izradili prezentacije. Na kraju je svaka grupa predstavila rezultate u obliku PowerPoint prezentacije.

projekttag kl 7

 

Dan projekta, 8. razred

ZA BERLIN BEZ ZIDA,

ZA NJEMAČKU BEZ TENKOVA,

ZA EUROPU BEZ GRANICA

Arne Hartig, zaposlenik njemačkog veleposlanstva u Zagrebu, doživio je posljedice pada Berlinskog zida kao 11-godišnjak prije 30 godina. Ovdje nam opisuje što je doživio …:

“U vrijeme pada zida imao sam jedanaest godina i živio sam u Schrammberg-u u Baden-Württemberg-u, u Saveznoj Republici Njemačkoj. To je relativno daleko od bivšeg DDR-a, zbog čega nisam imao puno iskustva s istokom i tim načinom života, osim što sam jednom bio na jednodnevnom izletu u istočnom Berlinu, a potom jednom vlakom putovao do svoje rodbine u zapadnom Berlinu kroz istočnu Njemačku. Međutim sam već time bio svjestan velikih razlika u životnom standardu između zapadne i istočne Njemačke.

Dan pada zida nismo proveli na poseban način. Unatoč tome, svi smo samo gledali s nevjericom televiziju kada su vijesti objavljene! Odjednom, s jednog trenutka na drugi, su se našim životima ponudile toliko više prilika!

Što se tiče poznatog prijelaza granice, nažalost, ne mogu puno ispričati zato što smo živjeli daleko od DDR-a. Vidjeli smo ljude na TV-u, koji su prešli granicu puni radosti. No i ja sam imao priliku doživjeti ukidanje kontrola. Npr. kada smo nešto kasnije napravili biciklističku turu iz zapadnog Berlina u Potsdam (u bivšem DDR-u). Zapravo je općenito bio slučaj da je vrijeme pada zida te razdoblje nakon toga prošlo vrlo mirno. Kritizirao bi samo jednu stvar : mnogo ljudi se nije uspjelo snaći u novom stilu života. Ujedinjenje je također došlo neočekivano. Zbog toga ljudi još danas glasaju za ekstremističke stranke, npr. AfD, pogotovo na istoku, ne razmišljajući o daljnjim posljedicama. Uz to, ,,novim” saveznim pokrajinama također treba dati više financijske i ekonomske podrške, kako bi se izjednačio životni standard u oba dijela Njemačke. Premda je to već učinjeno, ja bih se i za to zalagao!“

Unatoč problemima i euforiji o kojoj nam je gospodin Hartig pričao, još uvijek se dobro sjeća jednog detalja:

“Moj prvi suvenir s istoka nakon pada zida? Zbirke notnih zapisa za moju flautu! U istočnoj Njemačkoj njih se moglo kupiti po povoljnoj cijeni i dobre kvalitete! “

 

Dan projekta, 9. razred

Politiku i gospodarstvo svi već napamet znamo, pa se zbog toga 9. razred bavio svakodnevnim životom i slobodnim vremenom u istočnoj i zapadnoj Njemačkoj. Nakon provedene ankete među zaposlenicima obje škole gdje je tko “tada” živio, imali smo čast i zadovoljstvo čuti iskustva iz prve ruke. Naša svjedokinja, gospođa Blumenstein, nam je ispričala zanimljive priče i strpljivo odgovorila na brojna (ponekad čudnovata) pitanja. Učenici su dobili uvid u drugu stranu i naučili brojne nove stvari. Od srca se zahvaljujemo gospođi Blumenstein i već se bacamo na posao planiranja idućeg dana jedinstva.

projekttag kl 9

 

Dan projekta, 10. razred

projekttag kl 10 i

projekttag kl 10 ii

 

Dan projekta, 11. i 12. razred

Razredi 11 i 12 proveli su projektni dan u gradu, gdje su kao prvo upoznali, a zatim i analizirali nekoliko spomenika. Nakon toga, učenici su dobili novi zadatak – uz pomoć jednostavnih materijala konstruirati/stvoriti model spomenika na temu „Dan njemačkog jedinstva“. U tome su bili vrlo uspješni (vidi dva primjera na donjim slikama).

projekttag kl 11 und 12 ii

 

projekttag kl 11 und 12